BLACK BELT

– YON (4th) DAN –

Checking the Knowledge for the Rank Already Obtained

a – mistakes in the previous examination (NidanSandan)
b – random techniques (NidanSandan)
c – organizarea si conducerea unui stagiu de Jujutsu

1. Theory (RIRON)

A – terminology (GOI)

AI

AIKI

KAMI

KI

KIME

KUATSU

MA

REKIGAN

B – puncte de atac asupra corpului uman (anexa nr. 10) (KYUSHO)

21) coccis (BITEI)

22) punctele situate in dreapta si stanga vertebrelor dorsale 9 si 11 (USHIRO DENKO)

23) nivelul ultimei coaste (INAZUMA)

24) partea de sus a abdomenului sub coastele superioare (DENKO)

25) punctul plexului solar (SUIGETSU)

26) partea de jos a sternului (KYOSEN)

27) spatiul dintre a cincea si a sasea vertebra dorsala (KASSATSU)

28) mijlocul sternului (TANCHU)

29) punctul osului de la baza gatului (HICHU)

30) punctul osului corolar (MURASAME)

31) ceafa (KEICHU)

C – reactie supla (ATO NO SEN)

      Acesta este tipul de reactie aplicata atunci cand ai deja o idee vaga despre ofensiva adversarului, in momentul in care acesta ataca, se concentreaza pe atac isi neglijeaza apararea, In acest moment este vulnerabil si contraatacam.
      Incercand sa explice mai clar acest tip de initiativa, batranii maestri dadeau exemplul referitor la mana bagata intr-un suvoi de apa. In primul moment suvoiul este oprit de palma, apoi o ocoleste si trece mai departe, pe alaturi.
      Exemplul de astfel de reactie: adversarul incearca sa loveasca Shomen Uchi, iar noi preluam pe interior atacul si aplicam Shiho Nage.

D – metode de antrenament

      Forma a-III-a – APLICAREA
      A – un singur partener
         1 – stabilim tehnica de atac si aparare;
         2 – stabilim doar tehnica de atac, tehnica apararii ramane la alegerea mea;
         3 – nu stabilim nimic, partenerul ataca liber, eu imi aleg liber tehnicile de aparare.
      B – mai multi parteneri
         1 – stabilim tehnicile de atac ai aparare si stabilim ca toti partenerii sa atace dintr-o singura directie;
         2 – stabilim doar tehnicile de atac si stabilim ca partenerii sa atace din doua directii diferite; tehnicile apararii raman la alegerea mea;
         3 – nu stabilim nimic, partenerii ataca liber si eu imi aleg liber tehnicile de aparare, atacurile provin din directii diferite.​

E – arme specifice artelor martiale (anexa nr. 15)

F – strigatul de lupta (anexa nr. 16) (KIAI)

G – lucrare de diploma

2. Stances and movements (DACHI TO TAI NO SHINTAI)

3. Punches (TSUKI WAZA)

4. Strikes (UCHI WAZA)

5. Kicks (GERI WAZA)

6. Blocks (UKE WAZA)

a – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇐) – AGE UKE + GYAKU ZUKI)

b – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇐) – UCHI UKE + GYAKU ZUKI)

c – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – SOTO UKE + GYAKU ZUKI)

d – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – OI ZUKI + GEDAN BARAI (cu acelasi brat) + GYAKU ZUKI)

e – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇐) – AGE UKE + URAKEN UCHI (cu acelasi brat) + GYAKU ZUKI)

f – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – AGE UKE + SOTO UKE + GEDAN BARAI + UCHI UKE (toate blocajele cu acelasi brat) + GYAKU ZUKI)

g – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAE GERI + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – YOKO GERI)

h – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAE GERI + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAWASHI GERI)

i – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAE GERI + YOKO GERI (cu acelasi picior))

j – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAE GERI + GYAKU ZUKI)

k – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAE GERI + OI ZUKI)

l – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAWASHI GERI + GYAKU ZUKI)

m – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAE GERI + OI ZUKI + GYAKU ZUKI)

n – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAWASHI GERI + URAKEN UCHI + OI ZUKI)

8. Standing and kneeling techniques (TACHI & IDORI WAZA)

A – demonstrating the ideal forms:

  63 – combinatia dintre secerarea mica din interior si aruncarea peste umar (KO UCHI GARI SEOI NAGE)

  64 – combinatia dintre aruncarea peste umar cu o mana si secerarea mica din interior (IPPON SEOI NAGE KO UCHI GARI)

  65 – combinatia dintre apararea prin secerare si aruncarea peste umar cu o mana (KURUMA DAOSHI IPPON SEOI NAGE)

  66 – combinatia dintre secerarea soldului si apararea prin secerare (HARAI GOSHI KURUMA DAOSHI)

  67 – combinatia dintre aruncarea mare peste sold si secerarea soldului (O GOSHI HARAI GOSHI)

  68 – combinatia dintre secerarea mica din interior si aruncarea circulara (KO UCHI GARI TOMOE NAGE)

  69 – combinatia dintre aruncarea peste umar cu o mana si rotirea peste umeri (IPPON SEOI NAGE KATA GURUMA)

  70 – combinatia dintre secerarea mica din exterior si rotirea in jurul genunchiului (KO SOTO GARI HIZA GURUMA)

  71 – aruncarea prin rostogolire (KAITEN NAGE)

  72 – aruncarea prin rostogolire, in genunchi (IDORI KAITEN NAGE)

  73 – caderea prin zbor (UKI OTOSHI)

  74 – caderea prin zbor, in genunchi (IDORI UKI OTOSHI)

B – demonstrating the particular cases:

  81 – degajarea din priza interioara a antebratului prin rotirea incheieturii, aducere la sol si fixare

  82 – pararea loviturii verticale cu mana prin tragerea bratului spre fata si inchiderea adversarului

  83 – degajarea din priza externa a antebratului prin trecerea bratului printre picioare si inchidere

  84 – pararea loviturii verticale cu mana prin blocarea bratului sub picior

  85 – degajarea din priza frontala a ambilor umeri prin incrucisarea bratelor

86 – degajarea din priza simpla a reverului, in genunchi, prin incrucisarea bratelor

87 – prevenirea realizarii prizei exterioare a antebratelor de catre doi adversari, controlul si inchiderea acestora si pararea loviturii verticale cu mana prin rasucirea incheieturii si fixare

88 – degajarea din priza frontala a ambelor brate prin aruncarea cu impingere in brat

89 – degajarea din priza frontala a ambelor brate, in genunchi, prin aruncarea cu impingere in brat

C – prezentarea tehnicilor de inchidere:

  7 – fixarea unui brat, rasucit la spate, pe picior si controlul celuilalt

  8 – fixarea palmei sub genunchi si controlul umarului

9 – fixarea unui brat pe piept si a celuilalt, rasucit la spate, sub genunchi

9. Ground techniques (NE WAZA)

a – combinatia dintre fixarea prin controlul celor patru puncte din lateral si cheia bratului peste piept (YOKO SHIHO GATAME MUNE GARAMI)

b – combinatia dintre fixarea in prelungire si imobilizarea in cruce prin parghia bratului (KAMI SHIHO GATAME UDE HISHIGI JUJI GATAME)

c – combinatia dintre fixarea fixarea laterala si fixarea calare (KESA GATAME TATE SHIHO GATAME)

d – luxarea cotului prin rasturnare laterala (YOKO UDE HISHIGI)

e – strangularea prin suspendare (OHTEN JIME)

10. Counter techniques (KAESHI WAZA)

a – pentru procedeul Mune Gatame prin Kote Hineri

b – pentru procedeul Ude Hishigi prin Ude Osae

c – pentru procedeul Ude Osae prin Sokumen Irimi Nage

d – pentru procedeul Irimi Nage prin Ushiro Ude Garame

11. Combinations of techniques (RENKAKU WAZA)

a – 6 variante:

1 – uke opune rezistenta
2 – uke incearca sa se retraga

12. Applications of the techniques (RANDORI)

a – pe atacurile executate de 5 adversari:

   – atacuri cu prindere
   – atacuri prin lovire
   – atacuri prin incenturare
   – atacuri prin strangulare
   – atacuri prin lovire cu bastonul scurt
   – atacuri prin lovire cu bastonul lung
   – atacuri cu cutitul
   – atacuri cu sabia

b – impotriva a 5 adversari care incearca sa imobilizeze

c – pe atacurile executate de un adversar, legat la ochi:

   – atacuri cu prindere
   – atacuri prin incenturare
   – atacuri prin strangulare

13. Weapons techniques (KOBUDO)

a – tehnici cu arme (anexa nr. 12)

14. Forms (KATA)

a – forme (anexa nr. 13)

15. Sparring (SHINKYU SHIAI)

a – sparring with four partners (one-minute rest interval between rounds):

Adults over 22 years = 2 minutes x 2 rounds

16. The Physical Fitness Evaluation (KENSA UNDO)

a – endurance – here is assessed the candidate’s evolution throughout the entire examination.