BLACK BELT

– GO (5th) DAN –

Checking the Knowledge for the Rank Already Obtained

a – mistakes in the previous examination (Sandan-Yondan)
b – random techniques (Sandan-Yondan)
c – organizarea si conducerea unui stagiu national de Jujutsu

1. Theory (RIRON)

A – terminology (GOI)

AKO GISHI

ARIGATO GOZAIMAS

BOKUSEKI

CHANOYU

KABUKI

KAMIKAZE

SEPPUKU

YAMABUSHI

B – puncte de atac asupra corpului uman (anexa nr. 10) (KYUSHO)

32) punctul arterei carotide (MATSUKAZE)

33) punctul situat imediat sub buza inferioara (GEKON)

34) punctul situat imediat sub nas (JINCHU)

35) punctul cavitatii din spatele urechii (DOKKO)

36) urechile (MIMI)

37) punctele de deasupra si dedesubt ale ochiului (SEIDON)

38) globul ocular (GANSEI)

39) punctul nozo-frontal (UTO)

40) tampla (KASUMI)

41) fontanela anterioara (TENTO)

42) fontanela posterioara (TENDO)

C – reactie anticipativa sau initiativa superioara (SEN NO SEN)

      Este notiunea cea mai subtila, in care initiativa in atac si cea in aparare se confunda. Angajezi actiunea fara sa astepti ca raspunsul adversarului sa fie precizat, dar numai in momentul in care acesta isi formuleaza ideea de a ataca. Cand intentioneaza sa atace, adversarul are un gol mental, in timp ce cauta tehnica. Acesta este momentul in care atacam.
      Aceasta initiativa pe initiativa este in realitate o forma superioara, este forma care presupune, la cel care este capabil s-o aplice, un inalt grad de dezvoltare tehnico-tactica si intelectuala. Atunci cand adversarul incearca sa atace cu un procedeu, anticipezi miscarea si ii anihilezi actiunea prin aplicarea imediata a procedeului tau tehnic.
      Deci adversarul este pe punctul de a incepe o ofensiva; luam initiativa, il depasim si actionam in momentul decisiv, intrecandu-l in rapiditatea executiei.
      Exemplu: adversarul incearca o incenturare frontala peste brate; anticipam miscarea lui si il depasim in executie, aplicand Irimi Tsuki.

D – metode de antrenament

      Forma a-IV-a – ANTICIPATIVA
      Luand in considerare semnalele prevestitoare, anticipez tehnica de atac si incep executarea tehnicii de aparare inaintea intrarii in contact corporal cu el.

E – accidente in artele martiale (anexa nr. 17)

F – lucrare de diploma

2. Stances and movements (DACHI TO TAI NO SHINTAI)

3. Punches (TSUKI WAZA)

4. Strikes (UCHI WAZA)

5. Kicks (GERI WAZA)

6. Blocks (UKE WAZA)

a – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – OI ZUKI + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – GYAKU ZUKI + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – AGE EMPI UCHI)

b – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – SOTO UKE + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – GYAKU ZUKI + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – URAKEN UCHI)

c – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – AGE UKE + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – GYAKU ZUKI + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – AGE EMPI UCHI)

d – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – SOTO UKE + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – ⇒YOKO EMPI UCHI + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – URAKEN UCHI)

e – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI KOKUTSU DACHI (⇒) SHUTO UKE + ZENKUTSU DACHI  NUKITE ZUKI)

f – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – SOTO UKE + KIBA DACHI YOKO EMPI UCHI + URAKEN UCHI + ZENKUTSU DACHI GYAKU ZUKI)

g – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAE GERI + MAWASHI GERI (cu acelasi picior))

h – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAE GERI + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – YOKO GERI + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – USHIRO GERI)

i – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAE GERI + YOKO GERI + USHIRO GERI + MAWASHI GERI (cu acelasi picior))

j – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAE GERI + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – YOKO GERI + GYAKU ZUKI)

k – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAE GERI + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAWASHI GERI + GYAKU ZUKI)

l – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇐) – AGE UKE + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAWASHI GERI + URAKEN UCHI + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – OI ZUKI)

m – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – AGE UKE + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAWASHI GERI + URAKEN UCHI + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – YOKO GERI + GYAKU ZUKI)

n – combinatie de tehnici (TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – SHUTO UKE + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – MAE GERI + NUKITE ZUKI + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – SHUTO UCHI + TAI NO SHINTAI ZENKUTSU DACHI (⇒) – SHUTO MAWASHI UCHI)

8. Standing and kneeling techniques (TACHI & IDORI WAZA)

A – demonstrating the ideal forms:

  75 – combinatia dintre rotirea in jurul genunchiului si apararea prin secerare (HIZA GURUMA KURUMA DAOSHI)

  76 – combinatia dintre rotirea in jurul genunchiului si aruncarea circulara (HIZA GURUMA HARAI GOSHI)

  77 – combinatia dintre aruncarea peste umar cu doua maini si rasturnarea corpului (MOROTE SEOI NAGE TAI OTOSHI)

  78 – combinatia dintre rasturnarea corpului si aruncarea peste umar cu doua maini (TAI OTOSHI MOROTE SEOI NAGE)

  79 – combinatia dintre rasturnarea corpului si secerarea mica din interior (TAI OTOSHI KO UCHI GARI)

  80 – combinatia dintre rotirea in jurul genunchiului si rasturnarea corpului (HIZA GURUMA TAI OTOSHI)

  81 – combinatia dintre apararea prin secerare si aruncarea prin intoarcere din exterior (KURUMA DAOSHI SOTO MAKI KOMI)

  82 – combinatia dintre secerarea soldului si aruncarea prin intoarcere din exterior (HARAI GOSHI SOTO MAKI KOMI)

  83 – aruncarea din respiratie (KOKYU NAGE)

  84 – aruncarea din respiratie, in genunchi (IDORI KOKYU NAGE)

85 – aruncarea armonioasa (AIKI NAGE)

86 – aruncarea armonioasa, in genunchi (IDORI AIKI NAGE)

B – demonstrating the particular cases:

  90 – pararea loviturii verticale cu sabia prin blocaj si control folosind cutitul

91 – degajarea din priza frontala a ambelor brate prin trecerea bratelor printre picioarele adversarului si inchiderea acestuia prin incrucisarea lor

92 – degajarea din priza frontala a ambelor brate prin trecerea bratelor printre picioarele adversarului si inchiderea acestuia

  93 – degajarea din priza frontala a ambelor brate prin aducerea bratelor in spatele adversarului si inchidere

  94 – degajarea din prizele multiple executate de 3 atacatori impotriva unui adversar

95 – degajarea din prizele multiple executate de 3 atacatori impotriva unui adversar aflat in genunchi

96 – degajarea din prizele multiple executate de 4 atacatori impotriva unui adversar

97 – degajarea din prizele multiple executate de 4 atacatori impotriva unui adversar (varianta)

98 – degajarea din prizele multiple executate de 5 atacatori impotriva unui adversar aflat la sol

C – prezentarea tehnicilor de inchidere:

  10 – fixarea ambelor brate la spate sub genunchi

11 – prinderea bratelor si a picioarelor

9. Ground techniques (NE WAZA)

a – combinatia dintre fixarea fixarea laterala si fixarea la umar (KESA GATAME KATA GATAME)

b – combinatia dintre fixarea la umar si fixarea calare (KATA GATAME TATE SHIHO GATAME)

c – luxarea inversa in cruce (GYAKU JUJI)

d – strangularea prin rasturnare (KAESHI JIME)

10. Counter techniques (KAESHI WAZA)

a – pentru procedeul Ushiro Ude Garame prin Kata Guruma

a – pentru procedeul Shiho Nage prin Tenbim Nage

b – pentru procedeul Juji Garame prin Irimi Nage

b – pentru procedeul Tenbin Nage prin Irimi Nage

11. Combinations of techniques (RENKAKU WAZA)

a – 7 variante:

1 – uke opune rezistenta
2 – uke incearca sa se retraga

12. Applications of the techniques (RANDORI)

a – pe atacurile executate de 5 adversari:

   – atacuri cu prindere
   – atacuri prin lovire
   – atacuri prin incenturare
   – atacuri prin strangulare
   – atacuri prin lovire cu bastonul scurt
   – atacuri prin lovire cu bastonul lung
   – atacuri cu cutitul
   – atacuri cu sabia

b – impotriva a 5 adversari care incearca sa imobilizeze

c – impotriva a 5 adversari care incearca sa imobilizeze, dintre care doi au realizat deja priza

d – impotriva a 5 adversari care incearca sa imobilizeze, dintre care doi au realizat deja priza, la sol

e – pe atacurile executate de un adversar, legat la ochi:

   – atacuri cu prindere
   – atacuri prin incenturare
   – atacuri prin lovire (examinatul este anuntat ce atacuri se vor executa)

13. Weapons techniques (KOBUDO)

a – tehnici cu arme (anexa nr. 12)

14. Forms (KATA)

a – forme (anexa nr. 13)

15. Sparring (SHINKYU SHIAI)

a – sparring with five partners (one-minute rest interval between rounds):

Adults over 24 years = 2 minutes x 2 rounds

16. The Physical Fitness Evaluation (KENSA UNDO)

a – endurance – here is assessed the candidate’s evolution throughout the entire examination.